Blog2018-08-28T12:14:31+00:00

Blog

“WE SCHRIJVEN WEL EENS WAT. SOMS OMDAT WE HET LEUK VINDEN, SOMS OMDAT WE IETS INTERESSANT VINDEN”

Lees in onze blogs meer over James Robinson, ontwikkelingen in onze branche of gewoon algemene leuke weetjes.

Waarom heet een ‘pixel’ een ‘pixel?

In dit digitale tijdperk zijn ze overal: pixels. Alles wat een digitaal scherm heeft, is opgebouwd uit pixels. Sommige schermen bestaan uit héél veel pixels en sommige schermen uit héél weinig pixels. Afhankelijk van de grootte van het scherm wordt een afbeelding zo scherp of onscherp weergegeven.

James Robinson in De Hulsberger: Het verhaal achter

In mei 2009 startte Robin Jacobs haar bedrijf in grafische vormgeving, Robina Design. Jaren later, in maart 2013, volgde Jim Coumans dit voorbeeld door een bedrijf in digitale marketing te starten, Code d’Or. Sinds 1 januari 2018 hebben beide bedrijven hun krachten gebundeld.

Waarom heet een ‘camera’ een ‘camera’?

Bovenstaande quote wordt veel door fotografen en vormgevers gerbuikt. Deze ‘beelden’ worden meestal gemaakt met een ‘camera’. Het woord camera is helemaal ingeburgerd en wordt gebruikt voor een apparaat waar je foto’s of video’s mee maakt. Maar waarom heet een camera nu eigenlijk een camera.

Waarom heet ‘Adobe’ nu precies ‘Adobe’?

Adobe Systems is één van de bekendste software bedrijven ter wereld. Bij James Robinson werken wij dagelijks met minimaal drie verschillende programma's die door dit bedrijf zijn ontwikkeld. De bekendste programma's zijn Photoshop, Illustrator en Indesign.

Waarom heet een ‘A4’ een ‘A4’?

'Zit er papier in de printer?' of 'Pak eens even een blaadje...'. Wat wij, Nederlanders, een 'normaal' formaat papier vinden heet 'A4' Dat vinden ze niet overal in de wereld. Enkel in Japan en Europa is A4 het meestgebruikte papierformaat.

Official (Design) Partner van Fortuna Sittard

Met ingang van het nieuwe Eredivisie seizoen is James Robinson uit Hulsberg de nieuwe ‘official design partner’ van Fortuna Sittard. Het bedrijf heeft de afgelopen maanden in samenwerking met de professionele voetbalclub een nieuwe ‘Fortuna identiteit’ ontwikkeld.

VRAAG HET AAN JIM

Heb je een vraag? Ik leg het je graag uit!

Mail Jim

of direct iemand spreken? Bel dan 06 53 61 02 27!