Veel te vaak horen we namelijk ‘ja… maar het was wel goed voor de naamsbekendheid.’ Fijn is dat… naamsbekendheid… niet dat het onbelangrijk is, maar uiteindelijk is jouw bedrijf geen filantropische instelling met een non-profit doelstelling. Je wilt omzet genereren… nee sterker nog… je wilt winst maken. Toch? Als het niet zo is, mag je je voegen bij dit lijstje met ondernemers die géén omzet en winst als doel hebben.
Wij geloven sterk in onze werkwijze. Daarbij dient jouw marketingstrategie als uitgangspunt voor alle verdere vervolgstappen (content creatie, design, website en marketing) maar dient ‘voortdurend meten en analyseren’ als input voor het bijsturen en -schaven van jouw strategie.
Marketing is per definitie een kwestie van ’trial and error’. Wat voor het ene bedrijf perfect werkt, werkt voor het andere bedrijf totaal niet. Er is geen one-size-fits-all. Marketing is echter ook een continue proces. Een proces wat je voortdurend moet onderhouden en bijsturen. Als iets werkt, dan moet je het vergroten. Als iets niet werkt, dan moet je ermee stoppen óf je moet het wijzigen.
De meettools die wij gebruiken zijn:
- Google Analytics
- Facebook Analytics
- ActiveCampaign Reports
- Mailchimp Reports