James Robinson / Knowledge

[TIP] Hoe kun je digitaal vergaderen met je team en klanten

Heb je vragen?

Bij James Robinson hebben we op dinsdagochtend altijd teamoverleg. Een fijn moment om de stand van zaken m.b.t. lopende projecten en opdrachten door te nemen en hét moment om elkaar goed bij te praten over zaken waar we tegenaan lopen of die gaan komen.

Echter… werken we sinds gisteren allemaal vanuit thuis. Het is stil op kantoor, maar op de een of andere manier wordt er meer gecommuniceerd dan ooit.

Geen enkele reden om ons Dinsdag Ochtend Overleg (DOO) niet door te laten gaan. Maar dan wel in een andere vorm dan gebruikelijk. Niet fysiek, maar digitaal. Wij maken daarbij gebruik van de tool ‘Zoom’.

 

Zoom vs. Google Hangouts
Er zijn heel veel video-meeting-tools op de markt. Wij zijn zelf fervent gebruiker van het G-Suite pakket (Google Docs, Google Sheets, etc.). Google heeft ook een video-meeting-tool: Google Hangouts. Deze tool is óók fantastisch, maar kan enkel worden gebruikt voor mensen met een G-mail account. Wij hebben dit bij James Robinson wél, maar niet al onze klanten hebben dit ook. Daarom gingen we op zoek naar een alternatief. Dat werd dus Zoom.

Binnen enkele minuten kun je een gratis account aanmaken, een video-meeting inplannen en aan de slag met een digitaal overleg. Dit gratis account stelt je in staat om met maximaal 100 mensen tegelijk gedurende 40 minuten te videobellen. Een-op-een meetings hebben géén tijdslimiet. Wil je langer met meerdere mensen tegelijk video-bellen dan kun je ervoor kiezen om een ‘Pro’-account aan te schaffen voor €13,99 per maand.

Wil jij, in deze tijd van thuiswerken, graag visueel overleg voeren met je team of klanten, dan kunnen wij Zoom van harte aanbevelen.

 

Deel dit verhaal

Share on facebook
Share on linkedin
Share on google
Share on twitter
James Robinson
17 maart 2020

Vragen? We helpen je graag verder!